Zakočite kad je najpotrebnije!

Jednu od ključnih uloga za našu sigurnost tokom vožnje čine kočnice. Shodno tome, kočioni sustav more se redovito kontrolirati i održavati. Obično kočnice daju znakove upozorenja kad postoji neki problem, a ponekad ti znakovi mogu izostati ili se mogu previdjeti (i ignorirati).

Neovisno o signalizaciji u samome vozilu, mehaničar u nekoliko minuta može pregledati i ocijeniti stanje kočnica na vašem automobilu. Kočnice imaju tarnu površinu koja se uslijed kočenja troši te se nakon nekog vremena trebaju zamijeniti novima. Kontrola kočnica u bilo koje doba godine je izvrsna ideja, posebno ako planirate duže putovanje s više putnika i prtljage ili ako vučete prikolicu, tj. kad je automobil pod većim opterećenjem. Treba napomenuti da će vijek trajanja kočnica uvelike ovisiti o prijeđenoj kilometraži, uvjetima i načinu vožnje.

Kočnice će se brže istrošiti:

  • ako vučete prikolicu
  • ako često naglo usporavate kod velikih brzina
  • kod gradskog stani-kreni načina vožnje itd.

Indikatori istrošenosti kočionih pločica upozoravaju vozače kada je vrijeme za zamjenu kočionih pločica. Signalno svjetlo na instrument tabli će zasvijetliti kada se kočioni materijal istroši na 2-3 mm debljine kako bi vozač na vrijeme mogao otići u servis na zamjenu kočionih pločica.

Postoje 3 različite vrste indikatora istrošenosti:

Akustični indikator istrošenosti
Ovo je najjednostavnija vrsta indikatora koja je bazirana na čeličnoj opruzi. Kada se kočioni materijal istroši i opruga dođe u kontakt s kočionim diskom vozač će čuti glasan zvuk uzrokovan struganjem opruge po kočionom disku.

Električni jednosmjerni indikator istrošenosti
Ova vrsta indikatora je pričvršćena na nosivu ploču kočionih pločica iznad kočionog materijala. Kočione pločice i instrument tabla su povezane jednim kabelom. Kada se kočioni materijal istroši do te mjere da kabel dodiruje kočioni disk, strujni krug se zatvara i signalna lampica svijetli.

Električni dvosmjerni indikator istrošenosti
Ova vrsta indikatora je također pričvršćena na nosivu ploču kočionih pločica iznad kočionog materijala. Razlika između jednosmjernog i dvosmjernog indikatora istrošenosti je u vrsti utikača i senzoru. Utikač ima dva integrirana kontaktna pipca povezana jednim kabelom koji je zalijepljen u kočioni materijal. Kada je kočioni materijal istrošen dolazi do kratkog spoja i signalna lampica svijetli. Električni dvosmjerni indikator istrošenosti može imati više različitih izvedbi: indikator istošenosti pričvršćen iznad nosive ploče pomoću opruge te indikator istrošenosti pričvšćen na nosivoj ploči u kombinaciji s potpornom oprugom.

Bilo kako bilo, nemojte riskirati kad je u pitanju kočioni sustav vašeg automobila. U Grand Auto servisima kontrolirajte i održavajte redovito kočioni sustav vašeg vozila, jer voziti automobil s loše održavanim i neispravnim kočnicama predstavlja veliku opasnost za sve sudionike u prometu. Pregled kočnica sastavni je dio proljetnog pregleda vozila stoga, ne ustručavajte se kontaktirati nas i dogovoriti sebi najbolji termin.

vrh stranice